JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

czwartek, 2 listopada 2023

Sushi bread czyli chleb pszenny z wodorostami Wakame







Chleby z dodatkami z całą pewnością są urozmaiceniem chlebowego menu oraz ciekawymi doświadczeniami piekarskimi.
Mają także wiele innych zalet, wśród których chyba najważniejszą jest wartość odżywcza.
Wychodząc z takiego założenia oraz posiadając nadmiar wodorostów Wakame (bardzo lubię sałatkę z ogórkiem i wodorostami) postanowiłem upiec Sushi Bread :)
Dodatkowo, bardzo mi posmakowała metoda długiego wyrastania ciasta przy bardzo małym dodatku zakwasu 1%-5%.

Składniki:
800g mąki pszennej chlebowej (użyłem Caputo manitoba)
200g mąki pszennej razowej (użyłem Caputo integrale tipo1)
780g wody
20g soli
30g zakwasu (użyłem startera prosto z lodówki)

Wykonanie
Wymieszałem mąki i dodałem 750g wody, wyrobiłem łyżką do jednorodnej konsystencji.
Ciasto pozostawiłem na 40minut autolizy.
Dodałem sól i 30g wody i wyrobiłem, na początku metodą szczypcową a następnie na blacie slap and fold przez około 3-4 minuty.
Ciasto przełożyłem do naoliwionego pojemnika na około 40 minut.
W "między czasie" namoczyłem 2 garści wodorostów w zimnej wodzie na 15 minut i następnie odcisnąłem nadmiar wody.
Na lekko namoczonym blacie rozciągnąłem ciasto (laminacja) i rozłożyłem wodorosty. Złożyłem ciasto, umieściłem w pojemniku i zostawiłem na około 10 godzin (na noc) w temperaturze pokojowej.
Rano ciasto przyrosło prawie dwukrotnie. Wykonałem złożenie coil and fold i pozostawiłem na kolejne 2-3 godziny aby przyrosło dwukrotnie.
Podzieliłem ciasto na 2 bochenki, wstępnie uformowałem i pozostawiłem na blacie na około 15 minut. Wykonałem formowanie końcowe i w koszyczkach pozostawiłem do wyrośnięcia na około 1,5-2 godziny. Wyrośnięte bochenki umieściłem w zamrażalce na około 30 minut a w tym czasie rozgrzałem garnki żeliwne w temp. 250C. Piekłem z nacięciem, 25 minut w temperaturze 240C z pokrywką i około 25 minut w temp. 230C bez pokrywki.






2 komentarze: