JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

niedziela, 27 marca 2022

Razowiec mieszany foremkowy

 


Miałem nadmiar zakwasu żytniego i mąki orkiszowej razowej i na bazie przepisu na chleb foremkowy od Anny Rudnickiej z Piekarniczej Braci (FB) upiekłem pyszny chlebek:

Moje uwagi:
- nie miałem mąki z płaskurki i użyłem 166g żytniej 720+50g pszennej 550+200g orkiszowej razowej,

Podaję przepis oryginalny

Zaczyn
120g zakwas aktywny
75g mąka żytnia 2000
100g woda w temp. pokojowej
Wymieszać i zostawić na noc

Ciasto
100g mąka żytnia 720/2000
115g płaskurki pełne ziarno
200g mąka orkiszowa 700/450
40g miodu
11g soli
205-215g wody

Wykonanie
Wszystkie składniki wyrobić na pierwsze prędkości ok. 10 min.
Wysoką formę (11cm) wysmarować masłem.
Przełożyć ciasto i pozostawić na 3,5-4,5 godziny (wyrasta prawie do brzegu formy ok. 1 cm).
Pieczemy 15 min w 220C i 45 min w 190C.

5 komentarzy:

  1. Mogę spytać gdzie szukać tak wysokich form? Właśnie z wysokością zawsze jest problem. Długość do wyboru a wysokość sporo za niska i to bez względu na to jakiej formy poszukuję.
    A chleb wygląda super i na pewno jest smaczny :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam 2 wysokie formy od https://korzeniewscy24.pl/ - trochę kłopotliwe zamówienia (przez maila, cennik na ich FB), nie są najtańsze ale najwyższa jakość i są śliczne :)

      Usuń
    2. a mój piekarnik nie lubi tych form. Nie dopieka mi w nich. W instrukcji jest napisane, żeby nie piec w srebrnych formach. Dawni już powyrzucałam te wszystkie tzw. srebrne i zamieniłam je formami non stick. Ale na te stalowe skusiłam się, licząc na to że ich nie dotyczy moja instrukcja. Odżałować nie mogę, bo formy są niezwykle solidne i piękne.

      Usuń
  2. Dziękuję :). Gdzieś mi "mignął" ten adres. Dobrze wiedzieć, że warto tam zrobić zakupy :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj namieszałeś w tym chlebie, namieszałeś. Ale taki właśnie lubię. A do tego będą zgrabne kromeczki

    OdpowiedzUsuń