JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

poniedziałek, 1 listopada 2021

Symit - tureckie bajgle jeszcze raz

 


Moje uwagi:
- chrupiąca skórka i miękki miękisz czyli idealne
- powinny wyjść jeszcze lepsze na levito madre (lub zakwasie pszennym podkarmionym przez około 10 godzin/noc przed pieczeniem).

Simit

Przepis od @kates_bread
https://www.instagram.com/p/CS6-L5apUKn/


Przepis na 8 sztuk po ok. 100g

Składniki

425g mąki chlebowej (użyłem 40% manitoby I 60% chlebowej)
10g soli
10g cukru
225g wody
2g słodu (użyłem pszenicznego)
30g oliwy (użyłem masła)
150g zakwasu (użyłem żytniego)

*Do smarowania : syrop słodowy zrobiony z wymieszania słodu/melasy z wodą w proporcji 3:7
*do posypania: prażony sezam, mak

W wodzie rozpuścić sól i cukier dodać do zakwasu i dobrze wymieszać. Dodać mąkę i wyrabiać przez ok. 5-6 minut dodać rozpuszczone masło i wyrabiać dalej do dobrego wytworzenia siatki glutenowej – ok. 10-15 minut (sprawdzamy rozciągając kawałek ciasta między palcami).
Pozostawiamy na około 2 godziny do wstępnej fermentacji w temperaturze pokojowej a następnie wkładamy do lodówki na od 3-5 do 15 godzin. Powinno przyrosnąć ponad 3 krotnie. Dzielimy na kólki, które rolujemy w długie „sznurówki” i skręcamy simity . Pozostawiamy do wyrośnięcia. 
Przed pieczeniem smarujemy syropem słodowym i posypujemy sezamem/makiem. 
Pieczemy w temperaturze 200C przez około 20 minut – do uzyskania lekko brązowego koloru.

4 komentarze:

  1. Guciu wyglądają fantastycznie :) Chętnie je zrobię, pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i proponuję zakwas pszenny (100%), podkarmiony na 8-10 godzin przed wypiekiem.

      Usuń