JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

niedziela, 18 października 2020

Chleb pszenny z mąki manitoba

 





Ostatnio wypróbowałem w chlebie mąkę do pizzy typ 00 o długim czasie wyrastania i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony: wspaniały miękisz, długo utrzymuje świeżość i bardzo bogaty aromat.
Szukałem mąki wysokoglutenowej i jak najdłuższym czasie wyrastania i znalazłem Manitobę Oro CAPUTO typ 0 o zawartości białka 14,5% i mocy 370/390 czyli może wyrastać do 72 godzin.

Upiekłem chleb wg tego przepisu.
Moje uwagi:
- zmniejszyłem ilość zakwasu do 2/3 czyli do 100g,
- wyrastanie w lodówce 24 godziny (temp. ok. 3-4 st.C),
- chleb jest niesamowicie puszysty i prawie fit, przez za duże dziury w miękiszu,
- wspaniale się pracuje z tą mąką.  










2 komentarze:

  1. Gucio masz talent , chleb mnie zaczarował, szukam tej maki

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały chleb, dziury jak się patrzy i ta skórka, marzę :)

    OdpowiedzUsuń