JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

niedziela, 13 października 2013

Chleb pszenny na zakwasie z dodatkiem mąki graham


Pozostało ok. 300g zakwasu pszennego, dodałem 500g mąki pszennej 850 i ok. 150 pszennej 1850. Trochę wody aby konsystencja była nie za miękka. 30 minut autolizy później łyżka soli i ugniatanie  do pełnego wyrobienia glutenu (rozciągające kawałeczek między palcami tworzy błonę). Składane i odgazowywane 3 razy co 40 min. Rosło w koszyku ok. 2 godzin. Pieczony na kamieniu w temp. 230 st. przez 15 min i w 200 przez kolejne 15 min.
Skórka miękka a miękisz wspaniały...

1 komentarz:

  1. jak zwykle cudny. A u mnie ciągle za mało czasu na wypieki zakwasowe. W ostatnią sobotę chciałam błysnąć i postawiłam na grahamki (bez zakwasu). Tylko kupując mąkę graham nie spojrzałam, że to mąką żytnia. Bułki były tylko zjadliwe :(

    OdpowiedzUsuń