JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

sobota, 3 lipca 2021

Brownies na zakwasie

 


Często pozostaje mi nadmiar zakwasu i szukam sposobów na jego zużycie - nie jestem w stanie wyrzucić zakwasu ...:)

Na stronie https://topwithcinnamon.com/ znalazłem przepis na wykorzystanie nadmiaru zakwasu do jednego z moich ulubionych deserów czyli mocno czekoladowo-kakaowe brownies.

Składniki (źródło)

150g ciemnej czekolady (u mnie 85%)
50g masła
60g oleju roślinnego
2 jajka + 1 białko (dałem 3 jajka)
1/2 łyżeczki soli
150g białego cukru
110g jasnego cukru brązowego (dodałem light muscovado)
2 łyżki wody
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
50g niesłodzonego kakao
60g mąki pszennej (następnym razem pominę mąkę)
120g zakwasu (100% hydracji)

Wykonanie
Nagrzać piekarnik do 180stC w trybie termoobieg
Wyłożyć foremkę (19 x 25 cm) papierem do pieczenia i nasmarować masłem.
W kąpieli wodnej rozgrzać masło i olej a następnie dodać czekoladę i mieszać do połączenia wszystkich składników.
Jajka ubić z cukrem na puszystą pianę ok. 10-15 minut. Następnie dodać wodę i ekstrakt wanilii.
W osobnym pojemniku wymieszać kakao i mąkę (najlepiej przesiać przez sito) i dodać sól.
Połączyć z zakwasem do jednolitej masy a następnie połączyć z rozpuszczoną czekoladą.
Całość dodać do ubitych jajek i delikatnie, ale dobrze, wymieszać.
Przelać masę do formy i piec ok. 20-25 minut - browni powinno być na wierzchu kruche a w środku wilgotne.
Kroić po ostudzeniu.

3 komentarze: