JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

czwartek, 4 grudnia 2014

Babka na serze ricotta z żurawinami


Smakowitym "odpadem" po produkcji sera korycińskiego jest nie tylko serwatka ale także ser ricotta.
Zainspirowany przepisem Krystyny9 postanowiłem prawidłowo wykorzystać nadmiar sera.
Ciasto robi się błyskawicznie i jedynie pieczenie wymaga cierpliwości :-)
Pomimo szybkiego i niezbyt dokładnego mieszania składników (na wszelki wypadek użyłem robota) ciasto wyszło dosyć puszyste i pachnące.
Moje uwagi:
- konsystencja ciasta nie jest do przelewania ale do przekładania łyżką czyli dosyć gęsta,
- robiłem z niepełnej porcji ok. 3/4 i było troszkę za gęste - dodałem serwatki i chyba nic się nie stało :-)

Składniki: 
 * 1,5 szklanki maki (szklanka ma 250 ml pojemności)
* 250 g ricotty
* 3/4 szklanki cukru pudru
* 3 jajka
* 125 g masła
* 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżka suszonej i utartej skórki pomarańczowej (dodałem skórkę z całej pomarańczy+1łyżkę skórki kandyzowanej)
* 2 słuszne garści suszonej żurawiny, posypanej mąką

Sposób przygotowania: 
Masło utrzeć z cukrem (wcale nie trzeba się do tego przykładać), dodać ricottę i wymieszać. Wbijać po 1 jajku i za każdym jajkiem wymieszać. Na koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i startą skórką pomarańczową. Wymieszać łyżką lub krótko robotem. Dodać żurawinę. Przełożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej np. pokruszonymi ciasteczkami maślanymi foremki. Piec ok 55 minut w termoobiegu ustawionym na 155 stopni (test suchego patyczka :-)).

2 komentarze:

  1. oj, Guciu, cudna Ci wyszła babka :) Ona jest bardzo fajna, bo nie czerstwieje szybko. Dzięki serowi chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu, bardzo smaczna i rzeczywiście nie czerstwieje. Dziękuję za pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń