JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

niedziela, 23 lutego 2020

Weekendowe pieczenie



W ubiegłym tygodniu w ramach Lutowej Piekarni, piekłem Chleb orkiszowy z kuskusem z garnka 
i postanowiłem wypróbować wersję na zakwasie.
W przypadku chlebów pszennych powinno się zakwasić 30-45% ilości mąki i obliczyłem sobie, że 150g zakwasu wystarczy, czyli ok. 75g mąki i 75g wody, o które pomniejszyłem składniki przepisu.
Niestety zapomniałem o korygowaniu ilości wody, na który ma wpływ przygotowanie kaszy kuskus.
Moja kasza, z całą pewnością, była za bardzo "mokra" i dodatek pozostałej wody z przepisu spowodował zbyt duże nawodnienie. Łudziłem się, że gluten do rana się rozwinie, ale gluten w mące orkiszowej ma inne właściwości niż ten z mąki pszennej.
W efekcie ciasto wylądowało w foremce i wyszedł bardzo smaczny i wilgotny chlebek, ale nie bochenek z garnka.
W przyszłym tygodniu kolejne podejście ...

Nie udało mi się z bochenkiem chleba z kuskusem i postanowiłem sobie upiec bochenek z Chleba pszenno-orkiszowego na zakwasie z czosnkiem niedźwiedzim z garnka :-)
Zawsze piekłem ten chleb w postaci foremkowej, ale teraz przejdę na bochenki.



3 komentarze: